Nordlyset har satt dype spor i vår kultur. Noen trodde at nordlyset var en bro mellom jorda og himmelen. Via nordlyset kunne man få kontakt med de døde. Andre trodde at nordlyset var et varsel om krig eller andre store ulykker. I dag vet vi at nordlyset – som andre himmellys – ikke er farlig.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar